Ako si poradiť s jarnou únavou

Ako si poradiť s jarnou únavou

Ako si poradiť s JARNOU ÚNAVOU ? Niekoľko tipov ako ju prekonať

Hoci vás prvé jarné lúče hladia po tvári a prinášajú radosť, vy sa cítite vyčerpaná a unavená a neviete sa z toho tešiť. Nič vás nebaví, nič sa vám nechce, už ani smiať sa. Pravdepodobne sa ozýva jarná únava.

Ako vzniká?

Počas zimných mesiacov máme menej slnka, chýba nám vitamín D a aj radosť zo slnečných dní. Konzumujeme menej čerstvej zeleniny a surového ovocia. Namiesto času stráveného vonku na čerstvom vzduchu , voľný čas trávime vo vyhriatych uzatvorených miestnostiach so suchým vzduchom. Po zime je naše telo zaťažené odpadom, nestrávenými zvyškami po Vianociach a Fašiangoch. Počas zimných mesiacov sme vystavení výkyvom teplôt, čo dáva zabrať nášmu imunitnému systému.

AKO ZVLÁDNUŤ JARNÚ ÚNAVU?

Už naši predkovia zvládali jarnú únavu rôznymi pôstami, očistami, pojedaním kyslej kapusty, pitím rôznych čajov, ale hlavne pobytom na čerstvom vzduchu pri začínajúcich jarných prácach. V súčasnej modernej dobe, nepôjdeme na pole, ale skúste vyskúšať:

Prísun minerálov a vitamínov

Po zime je vaše telo vyčerpané a chýbajú mu cenné minerálne látky a hlavne vitamín C, preto je dobré ich doplniť šťavami, hlavne z cvikle a mrkvy. Obsah vitamínu C v cvikle sa niekoľkomesačným skladovaním zdvojnásobuje . A netreba zabudnúť na našu slovenskú tradíciu – nakladanú kyslú kapustu, jej konzumáciou si okrem vitamínu C zabezpečíme aj probiotické kultúry. A keď ste tak unavené, že nemáte síl nič odšťavovať a kyslá kapusta vás neoslovila, siahnite po synteticky vyrobenom Vitamíne C. Neexistuje nijaký rozdiel medzi „céčkom“ prírodným a syntetickým, povedal dvojnásobný nositeľ Nobelovej ceny Linus Pauling a dodáva, že optimálnym dopĺňaním vitamínu C si predlžujeme život. A aby to nebolo drahé močenie, jeho účinok sa zvyšuje pridaním ho do štiav, kokteilov, ovocných šalátov, nejedzte ho iba tak oddelene, preto uprednostnite práškovú formu pred tabletkami.

Spánok a čerstvý vzduch

Okrem ozdravení svojich stravovacích návykov si doprajte dostatočný spánok a pobyt na čerstvom vzduchu. Najlepším liekom na únavu je … spánok. Bez tohto prirodzeného regeneračného prostriedku človek nemôže byť ozaj zdravý. Nezabúdajte pred spaním dobre vyvetrať, aby ste ráno nevstávali oťapení kvôli nedostatku kyslíka v spálni.

Očisty tela

Pôstne piatky sú dobrý dôvod na to, aby ste dali „day off“ vášmu tráveniu a začali sa pomaly čistiť od zimných nánosov v hrubom čreve. Ak počas pôstu doprajete telu jeden ovocný deň v týždni, kedy si dáte šťavy a surové ovocie, telo sa vám odmení vitalitou. Blížiaca sa jar a pôstne obdobie je dôvod na očistu dôležitých orgánov ako napr. pečene, hrubého čreva, pľúc a obličiek.

Sauna

Pobyt v saune podporí prekrvenie celého organizmu, posilní imunitu, precvičí vaše cievy. Účinky sauny potešia i vašu psychiku, telo sa zbaví stresu a dôjde k celkovému uvoľneniu tela. Koža je jedným z detoxikačných orgánov a saunovanie podporuje vylučovanie odpadových látok. Samozrejme netreba zabúdať na dostatočný príjem tekutín.

Telesný pohyb

Chôdzou sa optimálne zvyšuje okysličovanie krvi, čo vedie k spaľovaniu tukov ale aj k celkovému zdraviu. Tak ako prispieva pohyb k zdravému srdcu, ktoré pumpuje krv do všetkých častí tela, prospieva aj lymfatickému systému. Lymfatický systém žiadnu pumpu nemá i napriek tomu cirkuluje 3x viac tekutiny, než koľko máme krvi. Preto pohyb a fyzická záťaž pomáha lymfatickému systému s cirkuláciou lymfatických tekutín.

A hlavne nezabúdajte sa smiať a tešiť sa zo života, život je dar od Najvyššieho a nič nás nemôže odlúčiť od božej lásky, ani jarná únava, vymažte tú výhovorku „jarná únava“ zo svojej mysle a začnite hneď ráno rozhodnutím, „ nakŕmiť“ dušu čítaním Božieho slova, ovlažiť telo dostatkom tekutín, vyživiť ho prirodzenou stravou, ísť do práce pešo, urobiť niečo neočakávané svojim blízkym a na záver – buďte spokojná sama so sebou. Lebo ste vzácna perla v očiach božích.

Trápila vás jarná únava a dokázali ste sa s ňou popasovať? Podeľte sa s nami o vaše osvedčené tipy.

Betka

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>