Ako dokáže strava reštartnúť náš hormonálny systém, plodnosť, náladovosť?

Ako dokáže strava reštartnúť   náš hormonálny systém, plodnosť, náladovosť?

Prekvapivý vzťah STRAVA – HORMÓNY

Ak sa stravujete relatívne zdravo a aj napriek tomu sa niekedy cítite unavená, máte problémy s cyklom, bolesti hlavy, neviete sa zbaviť nadbytočných kíl, môžete niekedy prehliadnuť zopár  „zdravých jedál“,  ktoré pracujú proti vašim hormónom.

 

Keď sa zorientujete v tom, ako sa správne stravovať v súlade s hormonálnym cyklom ženy:

Budete mať viac energie

Rýchlejšie stratíte nadbytočné kilá

Ľahšie dosiahnete svoje životné ciele

 

Ste pripravené na takéto informácie?

Na začiatok si predstavte 5 zdravých jedál, ktoré sa môžu zahrávať s vašimi hormónmi.

 

Zdravé jedlo č.1: Mandľové mlieko a iné alternatívy mlieka

Prečo vlastne narúšajú hormonálnu stabilitu?

Hoci je mandľové mlieko lepšou alternatívou kravského, komerčne spracovaného mlieka, nie každé mandľové mlieko sa vyrába rovnako. Jedná sa o mlieko, ktoré obsahuje karangénan. Jedná sa o potravinársku aditívnu látku, ktorá sa vyrába z morských rias. Zdá sa to byť neškodné, avšak spôsobuje zápal čreva a imunitnú odpoveď v tráviacom trakte, ktorá spôsobuje vážne zdravotné problémy.

Pokiaľ imunitná odpoveď organizmu v súvislosti s tráviacim traktom nie sú v súlade, dochádza k negatívnemu vplyvu na endokrinný systém.

Naše hormóny a endokrinný systém potrebujú zdravé prostredie v tráviacom trakte, aby sa mohol organizmus detoxikovať, zbavovať nadbytku hormónov a toxínov.

 

Zdravé jedlo č.2: Stévia

Prečo vlastne narušuje  hormonálnu stabilitu?

V krátkosti, stévia sa používala ako antikoncepcia v Paraguaji. Následne sa robili štúdie na potkanoch, ktoré ďalej potvrdili, že stévia môže negatívne ovplyvňovať plodnosť.  Obzvlášť u žien, ktoré majú hormonálnu nerovnováhu, nepravidelný cyklus, stévia vie vo vyšších dávkach narušiť ovuláciu.

Čím zdravým potom sladiť?

Používajte kokosový cukor. Obmedzte stéviu alebo používajte minimálne množstvo na sladenie, ak sa snažíte otehotnieť alebo znovu naštartovať prirodzený cyklus.

 

Zdravé jedlo č.3: Brokolica

Prečo vlastne narušuje  hormonálnu stabilitu?

Brokolica ako aj iná listová zelenina obsahuje goitrogény, ktoré ovplyvňujú metabolizmus jódu a následne spomaľujú funkciu štítnej žľazy. Ak je štítna žľaza pomalšia, ovulácia sa posúva na neskôr.

Čo potom robiť?

Nejedzte brokolicu surovú. Dobre uvarená brokolica ako aj iná listová zelenina majú menej goitogénov. Ide hlavne o nasledujúce: ružičkový kel, kapusta, karfiol, kel…

Ak sa snažíte jesť listovú zeleninu, mixujte rôzne druhy. Kombinujte ich s cuketou, špenátom, zelerom, atď. Ak jete brokolicu alebo kel, dajte si v daný deň napríklad aj brazílske, vlašské  orechy.  Brazílske orechy obsahujú vysoký podiel selénu.

 

Zdravé jedlo č.4: Zelený čaj

Prečo vlastne narúšajú hormonálnu stabilitu?

Hoci obsahuje antioxidanty, obsahuje taktiež aj kofeín, ktorý stimuluje nadobličky, s ktorými má veľa vystresovaných žien v dnešnej dobe problém. Pokiaľ nepijete bio čaj vysokej kvality, taktiež sa vystavujete vplyvu pesticídov, toxínov, ktoré taktiež narúšajú vašu hormonálnu stabilitu.

Čo potom robiť?

Ak veľmi potrebujete kofeín, skúste si dať japonský čaj Kukicha (twig tea), má až o 90% menej kofeínu ako káva.

 

Zdravé jedlo č.5: Hummus

Prečo vlastne narušuje  hormonálnu stabilitu?

Presne tak ako mandľové mlieko, nie každý hummus produkt, je vyrábaný rovnakým spôsobom. Prísada, ktorú obsahujú výrobky z humusu je repkový olej. Repkový olej má vysoký podiel Omega 9 nasýtených mastných kyselín, čo narušuje zdravú rovnováhu Omega 3, ktoré sú v dnešnej dobe častokrát nedostatočnou zložkou našej stravy.

Táto nerovnováha Omega 9 a Omega 3 spôsobuje produkciu škodlivých druhov prostaglandínov, ktoré vedú k zápalom, čo u žien môže spôsobovať: PMS, menštruačné bolesti, abnormálne menštruačné krvácanie, problém otehotnieť, osteoporózu, kardiovaskulárne problémy, nesprávny vývoj plodu…

Čo potom robiť?

Čítajte etikety. Repkový olej obsahuje veľmi veľa priemyselne spracovávaných produktov. Používajte radšej na varenie olivový olej alebo kokosový olej. Dôležité je strážiť vyvážený pomer Omega 3 a Omega 9. Omega 3 môžete rýchlo efektívne doplniť vhodným Omega 3 olejom získaným z malých rýb lovených z hlbín mora.

 

Ľudmila

 

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>